Translate

30.07.2014

Makaron z sosem truskawkowym




  • 800g truskawek 
  • 500g makaronu 
  • 250ml kefiru 
  • cukier puder (wedle gustu )

  1. Truskawki szypulkujemy i myjemy 
  2. Wrzucamy do blendera i miksujemy 
  3. Dodajemy cukier i kefir i znow razem mieszamy w blenderze 
  4. Gotowy sos odkladamy 
  5. Teraz gotujemy makaron, wedle przepisu na opakowaniu 
  6. Ugotowany makaron nakladamy na talerze i polewamy sosem truskawkowym, jesli jest malo slodkie dosladzamy

Smacznego!


Ps Mozna robic taki sos z innych owocow tj. maliny. Ciekawym pomyslem jest zrobic makaron z serem (http://klaudynamoscicka.blogspot.co.uk/2014/07/makaron-z-serem.html) i polac sosem owocowym. 

28.07.2014

Spaghetti w sosie bialym




  • 400g pieczarek 
  • 2 duze cebule 
  • 2 zabki czosnku 
  • 1 kg miesa mielonego wieprzowego 
  • 20g sera zoltego w piorkach 
  • smietana 
  • maslo 
  • makaron spaghetti 
  • pieprz 
  • sol 
  • jarzynka 
  • papryka 

  1. Obieramy pieczarki i kapelusze kroimy w dosyc drobna kostke, a trzonki na pol plastry 
  2. Kroimy cebule 
  3. Na masle  podsmarzamy cebule, potem dorzucamy pieczarki i czosnek wycisniety i razem dusimy 
  4. Doprawiamy pieczarki z cebula sola i pieprzem 
  5. Na drugiej patelni (wok) podsmarzamy mieso, doprawiamy je jarzynka i papryka 
  6. Do miesa dorzucamy pieczarki z cebula i wszystko razem dusimy ok 30 min 
  7. W tym samym czasie gotujemy makaron spaghetti wedle przepisu na opakowaniu 
  8. Po 30 min doprawiamy sos smietana, nalezy do kubka odlac troche sosu i rozmieszac ze smietana i powoli dodawac do reszty miesa ciagle mieszajac energicznie 
  9. Na sam koniec podsypujemy serem zoltym i mieszamy az sie dokladnie nie rozpusci ser 
  10. Makron nakladamy na talerze i polewamy sosem 

Smacznego!


Ps Jesli sos jest za bardzo rzadki polecam dodac troche maki do zgestnienia. Pomysl mi wpadl do glowy poniewaz moja corka nie moze jesc pomidorow, wiec musialam cos wymyslec zastepczego 

24.07.2014

Makaron z serem

Nie znam nikogo kto by nie pamietal smaku makaronu z serem. Ja lubie czasem zrobic sobie cos prostego a smacznego. Szybko sie robi bo tylko 20 min a jest naprawde smaczne.




  • 250 g sera bialego poltlustego 
  • makaron 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • cukier zwykly 
  • jogurt naturalny grecki styl ( moze byc smakowy)

  1. Wlewamy do garnka wode i zagotowujemy na makaron
  2. Makaron gotujemy wedlug przepisu na opakowaniu
  3. W tym samym czasie rozdrabniamy ser z cukrem waniliowym  w misce 
  4. Po ugotowaniu makaron przekladamy na durszlak i lekko pukamy woda 
  5. Makaron nakladamy na talerz na to kladziemy ser i polewamy jogurtem 
  6. Wszystko posypujemy cukrem do smaku 

Smacznego!

Ps Mozna rowniez zrobic z owocami sezonowymy lub z puszki. Wszystko zalezy od naszej wyobrazni i naszych kubkow smakowych. Do dziela ;) 



22.07.2014

Gofry





  • 2 szklanki maki 
  • 2 szklanki mleka 
  • 2 jajka
  • 6 lyzek oleju 
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia 
  • 2 lyzeczki cukru pudru 
  • szczypta soli 
  • dzem owocowy, swieze owoce, bita smietana, cukier puder do posypania ( co kto lubi)
  1. Zoltka oddzielamy od bialek 
  2. Ubijamy bialka na sztywna piane 
  3. Do zoltek dodajemy make, proszek do pieczenia, cukier puder, olej i mleko 
  4. Wszystko razem miksujemy 
  5. Do ciasta dodajemy bialka i mieszamy delikatnie lyzka 
  6. Gofry pieczemy w gofrownicy ok 3 min 
  7. Upieczone gofry przystrajamy dzemem, owocami, cukrem jak kto lubi 

Smacznego!

19.07.2014

Kotlety mielone




  • 500 g miesa mielonego ( wolowego badz wieprzowego) 
  • 0,5 cebuli 
  • 2 jajka
  • bulka tarta 
  • sol 
  • papryka sypka 

  1. Mieso wrzucamy do miski i doprawiamy sola i papryka 
  2. Mieszamy mieso 
  3. Drobniutko siekamy cebule dodajemy do miesa 
  4. Wbijamy jajak poczym razem wszystko ugniatamy 
  5. Dodajemy bulki tartej tyle aby masa zrobila sie spojna
  6. Odstawiamy na godzinke aby wszystko razem sie 'przejadlo' ( naszlo przyprawami)
  7. Po godzinie tworzymy z miesa takie jaby lezki 
  8. Na rozgrzanej patelni ukladamy kotleciki i podsmarzamy z obu stron 
  9. Pozostawiamy na ogniu na ok 30 min co jakis czas przekladajac na inne strony 

Smacznego! 



09.07.2014

Pizza





Ciasto:

  • 30g drozdzy 
  • 2,5 szklanki maki 
  • 3 lyzki oliwy z oliwek 
  • 0,5 lyzeczki soli 
  • 0,5 lyzeczki pieprzu 
  • 1/3 szklanki wody 
  • 1/3 szklanki mleka 
  1. Do naczynia wsypujemy make i drozdze pokruszone. Wszystko razem laczymy 
  2. Dodajemy oliwe z oliwek, sol, pieprz i mieszamy 
  3. Nastepnie stopniowo dodajemy rozcienczone melko z woda ( rozczyn musi byc cieply) i ugniatamy
  4. Gotowe ciasto przykrywamy sciereczka i pozostawiamy w cieplym miejscu na ok. 1h 

Skladniki do pizzy:

  • 300g kielbasy 
  • 100g bekonu 
  • 200g pieczarek 
  • 2 cebule 
  • 1 papryka czerwona 
  • 1 puszka kukurydzy 
  • starty ser zolty ( wedle gustu) 
  1. Kielbase, pieczarki, cebule i papryke kroimy i przesmarzamy ( wszystko osobno, cebule i papryke mozna razem)
  2. Reszte bedziemy tylko ukladac na ciescie 

Pizza:

  • ciasto 
  • skladniki do pizzy 
  • koncentrat pomidorowy 
  1. Wyrosniete ciasto rozkladamy na brytfanke ( srednich rozmiarow, mozna rozwalkowac lekko ciasto i dopiero rozlozyc na brytfanke) 
  2. Na ciasto nakladamy koncentrat pomidorowy, cienka warstwe 
  3. Nakladamy pokolei skladniki : cebule z papryka, bekon, pieczarki, kielbase, kukurydze i ser zolty 
  4. Wstawiamy wszystko do piekarnika nagrzanego do 180C na 20 min

Smacznego!